Учени установиха причината за редки кръвни съсиреци след Астра Зенека

Учени смятат, че са открили какво „отключва“ появата на кръвни съсиреци след ваксинация с препарата на Оксфорд – „Астра Зенека“ (AstraZeneka).

Два екипа – в Уелс и в САЩ, успяха да проследят детайлно как протеин в кръвта е привлечен от ключов компонент на ваксината.

Те предполагат, че това дава начало на верижна реакция, която задейства имунната система и може да доведе до образуването на опасни съсиреци. Рядката поява на страничния ефект стана причина за предпазливото използване на „Астра Зенека“ и при определени възрастови групи.

Заедно с колегите си от Уелс и САЩ, работят и специалисти от „Астра Зенека“. Мнението им, е че появата на съсиреци е по-скоро следствие от COVID-19, отколкото от ваксината.

Въпреки пробива, пълно обяснение на връзката между препарата и редкия страничен ефект все още няма. Безспорен обаче е фактът, че ваксината е спасила живота на милиони, убедени са учените.

Дискусиите са закрити за тази страница